2010


La un moment dat un om se intalneste pe strada cu vecinul sau
care se afla pe o banca cu cainele sau.
Cainele statea jos neclintit, insa se vedea ca sufera.
Omul il intreaba pe stapanul cainelui:
Nu te supara, dar ce s-a intamplat cu cainele tau?
La care vecinul ii spune: Pai sta pe un cui.
Stupefiat omul ii spune:
Pai si atunci de ce nu se misca, de ce nu se ridica?
La care vecinul sau ii spune:
Pentru ca nu-l doare suficient de tare.

Daca nici inceputul anului nu este momentul oportun pentru schimbari, atunci cand mai este? De la sfarsitul anului trecut pana azi m-am tot gandit si razgandit. Am analizat si am identificat pentru a suta oara problemele mele. Nu vorbesc de probleme de genul „nu am bani”, ci de problemele comportamentului meu. Felul meu naiv si slab de a fi. Ma tem in permanenta iar asta ma paralizeaza atunci cand nu trebuie. S-au strans multe temeri care m-au dat peste cap, m-au facut sa gresesc si mai ales sa imi fac rau singura. Pot spune ca am stat destul pe cui si acum ma doare suficient de tare.

Imi este frica. Imi e  frica sa iau o decizie fara sa ma gandesc de o mie de ori la toate scenariile posibile. Imi e frica de consecinte. Imi e frica sa vorbesc in public. Imi e frica ca mi se va pune o intrebare la care nu voi stii sa raspund. Imi e frica ca voi fi pusa intr-o situatie penibila. Imi e frica de necunoscut. Imi e frica ca voi repeta aceleasi greseli din trecut. Imi e frica ca nu voi face alegerile potrivite. Imi e frica ca am ratat ocazii pe care nu le voi mai avea.

Cauza tuturor temerilor mele este lipsa mea de incredere in mine. Am inceput cu mine si am continuat cu cei din jur iar astazi observ ca nu mai pot crede pe nimeni, nici macar pe mine cand imi spun ca totul se va schimba. Imi e frica de schimbare pentru ca nu stiu la ce ma pot astepta si nu stiu daca pot duce asta la capat.

Abia acum, la trecerea dintre ani am avut o trezire la realitate. Mi-am facut iarasi rau. Pentru ca am mai crezut inca o data. Si pentru ca m-am mintit singura si mi-am spus ca totul va fi bine. Nu e bine, niciodata nu a fost. A fost ultima oara cand o sa imi mai pierd capul. Am fost iarasi victima iar acum sunt iarasi confuza si indurerata. De fapt, am fost confuza mult timp iar acum pentru prima data am impresia ca vad lucrurile mai clar.

Trebuie sa incetez sa ii pun pe ceilalti in fata mea. Sa respir adanc si sa spun ceea ce cred cu adevarat. Sa nu ma mai gandesc de o mie de ori inainte de a face sau spune ceva, pentru ca stric tot farmecul si spontaneitatea. Trebuie sa nu ma mai critic atat de mult si sa accept ca nu sunt perfecta. Trebuie sa ma ocup intensiv de mine si sa nu mai imi pese atat de mult de ceilalti din jurul meu. Neaparat.

Trebuie sa ma tin de cuvant cand spun ca voi rezolva toate astea. De data asta nu voi mai scapa asa usor. Nu mai copiez ca in liceu si sper ca totul va fi bine. De data asta totul nu va fi bine decat daca il fac singura sa fie bine. E cu adevarat greu dar trebuie sa incep de undeva. Am trecut peste momentul in care eram furioasa pe mine, pe ceilalti. Sunt linistita acum si toate gandurile sunt mai organizate. Parca stiu mai bine ce vreau acum. Si voi incerca.

Trebuie sa incerc sa fiu mai spontana si sa nu imi mai fac atatea griji. Trebuie sa pot recunoaste ca sunt un simplu om si nu le pot face pe toate desi mi-ar placea. Trebuie sa stau dreapta si sa imi recunosc greseala. Trebuie sa fiu in stare sa suport consecintele. Trebuie sa fiu in stare sa pot rade de propriile mele gafe. Trebuie sa incetez sa te mai cred si sa incep sa ii cred pe oamenii care merita cu adevarat. Trebuie sa incetez sa ma subapreciez. Trebuie sa incetez sa ma gandesc la parerea altora. Si cu siguranta nu trebuie sa imi fie frica sa fac ceea ce imi place cu adevarat.

Am un obicei tare ciudat. In medie, un om normal cand vrea sa dea un telefon formeaza si asteapta ca la capatul firului cineva sa raspunda. Cat dureaza asta? Cateva secunde. Eu in schimb cand trebuie sa fac asta ma pregatesc cel putin 10 minute. Imi fac o lista in cap cu tot ce vreau sa spun, tot ce mi s-ar putea spune, tot ce m-ar putea intreba tocmai ca sa nu ajung intr-o situatie jenanta. E cu adevarat frustrant. Ma enervez pe mine insami pentru ca ma chinui singura degeaba. Ma simt de parca plec in razboi de fiecare data asa ca de obicei rog pe altcineva sa se ocupe de telefoane. E total stupid si ma urasc pentru asta.

Astazi a venit mama acasa si a spus ca trebuie sa sunam la Vodafone sa rezolvam niste chestii. Mi-am zis daca tot vreau sa fac treaba asta cu adevarat, atunci nu e moment mai bun decat prezentul. Nu va iesi nimic productiv daca aman. Asa ca „Maxim, am spus !”. Am ridicat telefonul si am ascultat cu atentie robotul pentru a nu avea timp sa imi construiesc scenarii in minte. Si am luat totul exact asa cum a venit. Nu m-am balbait, am zambit pe toata perioada apelului, am aflat tot ce am vrut si am incheiat totul fara nici o problema. A fost asa revigorant sa nu mai trebuiasca sa ma eschivez si sa ma chinui singura.

Si faptul ca postez articolul asta e un lucru mare. Pun degetul pe problema si recunosc ca am gresit. Admit faptul ca trebuie si vreau sa ma schimb. Recunosc ca sunt slaba dar sunt dispusa in sfarsit sa fac ceva in privinta asta. Incerc sa nu rosesc si sa imi bag capul in pamant.

Pana la urmatoare sesiune sper sa pot spune ca exista schimbari. Iar anul viitor pe vremea asta sper ca voi citi articolul asta si voi rade. Voi puncta pe blog de-a lungul timpului cum pot mai bine noul meu drum. Sa pot vedea mai bine mersul treburilor.  Si imi promit ca de data asta nu sunt numai vorbe, ci vor fi si fapte. Serios, nu e un cliseu. Deci asta e primul lucru de pe lista mea de „to do” pe anul 2010 pe care cu siguranta il voi nota ca si facut.

  1. 13/01/2010 la 5:32 pm

    De teama de a vorbi in public, de teama ca ti se va pune o intrebare la care nu vei sti raspunsul, de frica de necunoscut, de cea de penibil scapi doar confruntandu-te direct cu ele. Si mie imi era frica sa vorbesc in public, iar acum nu mai am nici o problema in legatura cu asta. Decat sa te temi de necunoscut mai degraba te gandesti cate lucruri noi te asteapta,experiente antrenante care iti pot taia rasuflarea pentru o secunda dar care iti vot conferi un sentiment de implinire pe care nu ti-l va mai da altceva.
    stii ce constat? Ne asemanam mult!

  2. 13/01/2010 la 5:52 pm

    Mi-a fost teama de o confruntare cu toate aceste temeri care imi provoaca probleme. E un cerc vicios. Acum totusi voi incerca sa le depasesc.
    Am observat si eu asemanari in timp ce iti citeam blogul. Apropo si eu sunt studenta la marketing doar ca tu mi-ai luat-o inainte, eu sunt abia in anul doi.

  3. 13/01/2010 la 8:31 pm

    Imi cer scuze ca deviez de la subiect. Am citit cat de cat post-urile tale si imi place blog-ul tau. De aceea, cu permisiunea ta, iti pot face cadou un domeniu .info – numele ti-l alegi tu. Daca doresti, trimite un e-mail la: claudiu@marianu.eu cu datele:
    Numele la domeniu:
    E-mail-ul tau:

    Ai mai multe avantaje pe domeniu. Instalare gratuita, iti instalez eu ce trebuie.
    Imi cer scuze inca o data, poti sterge comentariul dupa ce il citesti. O seara placuta.

  4. 28/02/2010 la 11:20 pm

    Citesc ce ai scris si ma regasesc intru totul! Sunt exact ca tine! Si eu am aceeasi mare problema: neincrederea in mine. Totusi, fata de acum un an, pot spune ca am mai evoluat un pic, mai ales in ceea ce priveste partea cu vorbitul, nu stiu, poate pt ca am intalnit oameni in compania carora nu mi-e teama sa zic nimic, nu ma simt inhibata. Cred ca asta conteaza, sa gasesti pe cineva cu care sa poti fi tu cu adevarat, sa lasi frau liber spontaneitatii si sa simti ca, indiferent ce ai spune, nu esti criticat, ci tolerat. Ma regasesc si in faza cu telefonul :)) La fel, ma gandesc cat de frumos as vorbi, cum as putea raspunde eventualelor intrebari…:D Pana la urma, totul tine de noi, de cat de motivate suntem sa schimbam ceva…Succes!🙂

  5. lil lil
    08/04/2010 la 2:36 pm

    parca ar fi cuvintele mele mai sus:) si eu simt la fel de multe ori, numai ca nu am curajul sa fac ceea ce spun ca trebuie sa fac. stii ce ma impulsioneaza sa actionez? in loc de „trebuie”, folosesc „vreau”… si de cele mai multe ori reusesc ceea ce imi propun. numai sa ai grija ce vrei..

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

