Romantism


Afirmatia lui thy3f mi-a dat de gandit. Oare sunt o fire romantica? Nu am considerat asta. Sunt indragostita tot timpul de ceva din jurul meu. Sunt indragostita de viata, sunt indragostita de ce e frumos, de ce ma induioseaza, de prietenii mei, de lucrurile neinsemnate care ma fac sa zambesc, de internet, de cuvinte, de muzica,  sunt indragostita de tine, cel care citesti acum pentru ca iti pierzi timpul citind gandurile mele. Sunt indragostita de iubire, de diversitatea sentimentelor si de starea care mi-o induc. Oare asta ma face o romantica?

Romantismul insumeaza mult lucruri. Adesea ma gandeam ca fetele obisnuiesc sa spuna ca vor un barbat romantic. Stiu ele ce cer? Am putea recunoaste romantismul? Cum am reactiona daca am primi poezii de dragoste, serenade? Daca ni s-ar aminti la fiecare pas cat de mult insemnam pentru o alta persoana? Nu ne-am speria de tot ce se intampla? Sigur nu o sa spunem „ha! ma iubeste, ce fraier.” ? Sau „cine are nevoie de poezii si alte dulcegarii, eu vreau rochita aia de la Prada! „. Suntem insensibili, nu mai recunoastem frumosul. Nu ne mai incanta ce ar trebui.

Ma tot seaca si jocurile dintr-o relatie interumana. Imi tot spun, de ce trebuie sa ne jucam de-a indiferenta pentru a face pe cineva sa ne placa? De ce trebuie ca teoria celui de-al 11-lea barbat sa existe? Este stiuta in diverse forme. Ceea ce am eu in minte suna cam asa: Intr-o incapere sunt zece barbati si o femeie. Toti o servesc si se poarta frumos cu ea. Cel de-al 11-lea barbat intra, ii spune „hey. buna.” se intoarce si se baga in vorba cu ceilalti barbati. Acela este barbatul pe care Ea il vrea.

De ce ne atrage ce nu putem avea? De ce, desi nu imi plac jocurile astea pentru ca ne complica prea mult existenta, au efect si asupra mea? De ce preferam minciuna in locul adevarului? Pentru ca este mai frumoasa. Pentru ca nu putem suporta adevarul. Pentru ca suntem prea greu de multumit.

Mi-am dat seama de multe ori de cat de mult se vorbeste si se cauta cat mai multe informatii despre iubire si despre sex. Despre asta vorbesc prietenele mele. Despre asta vorbesc baietii. Asta se cauta pe google. Nu stim sa iubim, hai poate ne ajuta google. Ce trebuie sa fac la prima intalnire, cu ce sa ma imbrac, nu se mai pune problema daca va sarutati de la prima intalnire. Acum se pune intrebarea: „Sa cedez din prima seara?”. Ce gandesc barbatii, ce gandesc fetele, ce vor ele. Baieti stiti de ce nici macar Freud in cei 83 de ani de viata nu a reusit sa raspunda la intrebarea -ce vor femeile?- ? Va zic eu un secret. Nici macar noi nu stim ce vrem. Iar fetelor, nu trebuie sa va bateti capul cu gandirea baietilor. E chiar destul de simplu. Nu sunt o fire asa complicata ca noi. Lor nu le place sa despice firul in patru. Ei nu spun -nu- cand de fapt vor acel ceva. Ei nu vor sa spuna altceva atunci cand spun ceva. Nu umbla cu cliseuri. Ei ne mint pentru ca sunt nevoiti, pentru ca noi nu vrem sa auzim adevarul.

Nu am dispozitia necesara pentru a intra acum in subiectul „razboiul dintre sexe”. Dar totusi acest razboi exista nu din ura ci din prea multa iubire, din dorinta de a ne intelege cat mai bine unii pe altii. Din joaca, din dorinta de a ne face sa ne simtim bine pe noi insine si a da vina una pe altii. Gen „-aha! femeile fac asta. -Da, dar si barbatii fac asta.” Ei cu totii suntem vinovati de ceva, din cauza noastra, din cauza altora. Vorba aia, a gresi este omeneste, totusi a da vina pe altul este si mai omeneste.

Vad ca deja m-am departat de subiect, am parasit incinta. Bun deci romantism. Nu mai inseamna ce insemna candva. Nu mai conteaza la fel de mult. Acum a fi romantic este egal cu a fi porc. Fiecare interpreteaza in felul lui desigur. Nu este usor sa te descurci cu sentimentele. Iubesc oamenii la modul sincer, dar felul nostru de a fi ma face sa ma indepartez, sa imi schimb sentimentele. Am observat ca s-a autoinstalat un antivirus in mine. Resping oamenii de teama de a nu fii ranita. Simt cum ceva se lupta in mine fara a imi cere parerea. Incerc sa caut pe cineva care imi poate intelege luptele interioare. Care ma poate face sa zic „Uite, pune mana. Simti? Asculta. Auzi ? Aici esti tu. Ai reusit sa te instalezi. Esti un virus puternic.”

Nu ma intereseaza ce faci in timpul zilei. Ma intereseaza daca poti visa cu mine. Daca suferi, daca iti urmezi inima, daca incerci sa cauti frumosul. Vreau sa stiu daca poti indura durerea a mea sau a ta. Nu ma intereseaza ce ai studiat, unde si ce profesori ai avut si ce varsta ai. Vreau sa stiu ce te tine in picioare atunci cand totul in jur se prabuseste. Vreau sa stii ca sunt aici draga cititorule. Vreau sa stii ca pot asculta. Vreau sa stiu daca si tu poti face asta.

Toate astea ma fac oare o romantica? Astea fac ca totul sa fie mai usor? Din pacate nu. Pentru ca incerc sa inteleg tot ce se intampla in jurul meu e mai bine? Neah. Ignorantul este cea mai fericita persoana. Poate sunt o fire romantica dar nu caut romantismul in cea mai pura stare a lui. Nu vreau sa fiu umpluta de dulcegarii. Nu vreau un milion de flori. Vreau vorbele potrivite la momentele potrivite. Vreau sa ma joc desi nu imi place jocul in sine. Sunt femeie, si asta ma face dificila. Cu asta am spus totul. Vreau totul si nu vreau nimic.

V-am pupat.

  1. greatpurge
    24/02/2009 la 7:33 pm

    Destul de multe intrebari existentiale , greu de urmarit in ansamblu , cat despre raspunsuri .. cum spui si tu la un moment dat , nici Freud nu a reusit tot ce si-a dorit.O sa detaliez putin ce realizez acum dupa ce am citit articolul tau :

    In primul rand romantismul are nevoie de un context fericit , de o ambianta anume .Intr-o lume a tehnologiei, o lume in care asupra zilei de maine se ridica un mare semn de intrebare, o lume dura si murdara , ei bine in aceasta lume sentimentele curate , frumoase si trainice sunt extrem de greu de gasit.Lumea ca un intreg merge spre o desavarsire a intunericului intelectual , si noi oamenii , facem acelasi lucru implicit.Ceea ce ai spus e total adevarat , sex din prima seara , spaga pentru o gura larg deschis cu ajutorul unei rochii etc .Astea sunt timpurile si astia sunt tinerii asa cum au evoluat ei in ultimii 20 de ani.Pentru ei Creanga , in copilarie si mai tarziu Eminescu ,vesnicul indgragostit neinteles, nu exista , sunt roboti umanoizi care se ghideaza dupa acelasi calapod si au principii morale care intr-un final ne vor facilita reintoarcerea la regnul animal.:) Multumesc pentru acest articol sincer , ai cuprins cu adevarat comportamentul nostru contemporan.Daca am deviat de la subiect sper ca nu am deviat fara folos.bafta

  2. Chrisa
    24/02/2009 la 8:03 pm

    Oricand cu placere, a venit din suflet. Cu siguranta nu ai deviat de la subiect si cu siguranta a fost cu folos. Ma bucur sa vad ca parerile mele sunt impartasite.

  3. 24/02/2009 la 8:31 pm

    Ai dreptate la faza cu ”Ignorantul e cea mai fericita persoana” iar cum tu nu esti ignoranta nu o sa fii mereu fericita , o sa iti pui intrebari , o sa fii romantica atunci cand o sa poti si asa cum spui tu in final o sa vrei totul sau nimic ! Sper doar ca ”EL”o sa inteleaga si o sa viseze alaturi de tine !

  4. Chrisa
    24/02/2009 la 8:39 pm

    Eh i`m hard to get and please. Dar o sa fie bine.

  5. 24/02/2009 la 9:04 pm

    sa stii ca sfatul lui hime, este unul de aur, sincer nu esti singura, dar din pacate ai de pierdut, exista posibilitatea sa i se urce „la cap” si sa faca ca ce vrea cu tine!NU este corect!

  6. Chrisa
    24/02/2009 la 9:17 pm

    Apreciez grija isamiy, dar niciodata nu va face nimeni ce vrea cu mine.

  7. 25/02/2009 la 3:26 pm

    deci…lung post, de obicei nu prea imi place sa le citesc dar asta mi s-a parut interesant. lucruri adevarate ai zis, sfaturi ai primit ei bine eu iti dau doar unul, indiferent ca pierzi sau castigi in dragoste eu zica ca inima trebuie sa decida, pierzi destule in viata dar cred ca cel mai important este sa iubesti pe cineva care te iubeste si care apreciaza ce ai bun. Nu iei nimic cu tine „dincolo” dar te poti duce cu un suflet implinit. Fa ce crezi tu ca este bine si chiar si atunci cand pierzi ai sa realizezi ca ai castigat ceva. Succes!

  8. 25/02/2009 la 9:40 pm

    Ei nu am vrut sa arat ca eu sufar, nu am vrut sa caut sfaturi. Desi multumesc pentru ca le-am primit. Doar asta aveam in cap, asta am simtit, am inceput postul si cuvintele au curs. Spiritul Dragobetelor nah. Cu toti am suferit, cu toti ne-am bucurat. Am avut parte de amandoua. Sunt impacata sufleteste pentru moment. Pot spune deocamdata ca sunt norocoasa. Am pierdut, am castigat. Ma bucur pentru ambele.

  9. 25/02/2009 la 9:45 pm

    Asta e cel mai bine, tu sa fii multumita de tine si mai ales impacata. Totul e bine cand se termina cu bine😀

  10. Liliana
    21/10/2009 la 4:09 pm

    E adevarat ca romantismul in zilele noastre se intalneste mai putin sau deloc. A pierit chiar si si-a pierdut din semnificatie.. Si totusi ce inseamna sa fii romantic..? Dupa parerea mea, a fi un romantic incurabil sau nu, inseamna dicolo de partea fizica, partea emotionala, sufleteasca. Ea este cea care iti spune daca esti romantic sau nu, si aceasta stare se manifesta in mai multe moduri:atractia fata de natura, de tot ceea ce e frumos si sensibil. Preferinta pentru discutii lungi, spumoase in locul celor scurte si la subiect, in relatia cu partenerul este un alt exemplu.Romantismul tine de iubire, de o iubire -abandon sa zic asa, pentru celalalt. Locurile romantice sunt cele intime, linistite, ;romanticul prefera izolarea nu locurile publice unde sa-si dezvolte dragostea. Este preferat in relatia cu celalalt tot arsenalul de lucruri tandre, care implica multa afectiune si sentimente profunde. Acentul se pune pe relatia, conexiunea spirituala, sufleteasca si mai putin pe una fizica. Atentia reciproca, grija fata de celalalt devine primordiala.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

